söndag 8 januari 2012

Hej, här kommer då rapporten om Zylkenepillren. Jo. Det hjälpte inte ett dugg på Luma. Det var synd, hon hade ett helvete på nyårsafton och under några dagar efteråt. Det skulle vara roligt att höra om tabletterna fungerat för någon hund, för än så länge har jag bara hört motsatsen. Blir irriterad eftersom djursjukhusen här i stan har gjort sådan reklam för Zylkene. Blä.




























I helgen har vi hälsat på en vän i Bengtsfors. På vägen dit stannade vi till på Bengtsfors Bk och tränade lite. Roligt att besöka andra klubbar än sin egen, det var visserligen ingen där, men vi kände oss som hemma. De hade 2 träningsplaner varav den ena var något mindre och helt inhägnad. Det är ju helt suveränt tycker jag som inte har en helt inkallningssäker hund.. Annars såg det ut som det brukar göra: Röd barackliknande byggnad med tillhörande altan och anslagstavla.
Vi har varit ganska off från träningen under hela hösten, mycket pga mina konstiga arbeten, men nu känns det som vi är lite på banan igen. Idag gjorde vi ett besök på GMBK tillsammans med Cecilia och hennes gäng och det gjorde oss glada. Just nu är det träning att bara leka och ha kontakt bland en massa okända hemska hundar! Förra årets rattmuff har numera blivit en älskad leksak.

2 kommentarer:

Eva och Co sa...

Tack för "pillerrapporen". Kan ju verkligen undra varför de gör sån reklam för ingenting. Glömde de att kolla testresultaten eller? Själv skulle jag nog träna in fetvadd i öronen och Relaxana.
Wow en rattmuff som leksak - toppen!!!

cecilia sa...

Zylkenepillren fungerade inte så bra på Udo iår heller, när vi var mitt i stan på tolvslaget. Men förra året när vi var en bit utanför var de kanonbra faktiskt. De kanske fungerar olika bra på olika hundindivider också? Ren skit tror jag inte att det är iaf...
Nästa år blir det helt klart Nozinan för Udo. Om vi ska vara i stan.