lördag 31 december 2011

Luma och jag har haft några fina dagar på Koster. Vi har upplevt alla typer av väder, allt från våren med knoppande kaprifol, en grym storm och idag frost, solsken och spegelblankt hav. Det är ju förstås fantastiskt härligt att vara här, men en av anledningarna att vi åkt hit är ju att försöka fly undan lite smällare. I stan har det dundrat på kvällarna ett tag nu och Luma blir helt radiostyrd och vill inte kissa eller bajsa, bara komma in så snabbt som det bara går. På Koster har jag än så länge inte hört en enda raket, såklart kommer det att braka loss inatt, men det pangar inte på hela tiden. 
I år har jag gett henne Zylkene som jag köpt hos veterinären, det skall bli spännande att se om det blir någon skillnad. Jag läste nyss på paketet att man kan ge det under en längre period, så om det skulle vara verksamt kanske jag skulle kunna ge henne det under hela mellandagsveckan nästa år.. Hoppas att det ger någon effekt iallafall.








































































Och självklart, Gott Nytt och så där!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Gott nytt år! :9

Eva och Myran sa...

Önskar dig ett riktigt bra nytt år när det kanske införs ett absolut obenhörligt totalförbud på allt vad smällare heter - härlig tanke i alla fall