onsdag 3 november 2010

Ny sele! På lördag skall vi spåra och få lite handledning av duktiga Camilla. Jag upptäckte att Luma vuxit ur sin sele så vi fick inhandla lite ny utrustning. Hon har breddat sig ganska ordentligt över sommaren, det är fint.
Svårt med storlekarna på selar tycker jag. När jag var i hundaffären tyckte jag att alla selar satt helt tight upp i armhålorna och över bröstet. Jag gillar de selarna som inte har en rak rem över bröstet, det känns som de med bröstremmen går hårdare åt armhålorna när man är pälslös där. Det slutade såklart med att jag kom hem med en som var lite för stor, men det kan vi fixa. Det blev en Hurtta. Luma tyckte att allt provande var väldigt tråkigt och oviktigt.
Men den uppdragbara musen som fick följa med hem kändes inte lika onödig förstås...

4 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Kul, kul att ni skall spåra. Hälsa Camilla från oss.
Ni har god smak vad det gäller inköpen - Hurtta - fina grejer!
Och musen skall vi inte tala om. Köpte en sån till Myran som först blev skräckslagen när den surrade iväg för att nästa gång omedelbart ta livet av den. Mycket kortvarig underhållning!

Hot Hippi sa...

Hej Luma,
Så snygg du var i din nya sele.Sitter ju jättebra. Håller med att det annars är lätt att de sitter åt i armhålan. Noella är fortfarande lite tunn så hon ärver Hippis urväxta.

Jenny Beckman sa...

haha Myran, Luma älskar musen, men den surrar så himla kort tid, så hon skäller på den så att den skall röra på sig mera...

Anna Dahl sa...

ha ha den musen hade mina tjejer gillat!!!