söndag 7 november 2010

7,9 kg!!! Jag var tvungen att väga Puman efter att jag varit hemma hos Camilla och träffat hennes fina gårdisfröknar. De är av en nättare och mindre typ än Luma. Luma är grövre och bredare, men ändå inte så grov som endel av de gårdisarna man ser på utställningarna. Hon är liksom ett mellanting.
Och som sagt det var ju inte bara selen som blivit för liten. Nu har jag gått igenom våra täcken och de som var för små fick jack russeln Doris ta över.
Det var så roligt att spåra i helgen. Och väldigt mycket värt att Camilla gick med oss i spåret. Första spåret gick bra till en början, men sen villade vi bort oss, Luma drog och paddlade till en skogsdunge åt helt fel håll. Klöven hittade vi inte ens. Camilla peppade och tyckte att Luma var duktig iallafall och jobbade på bra. Andra spåret låg på lite öppnare mark och det verkade som det var lättare för Luma. Där gick det jättebra och hon hittade klöven som smakade så gott. Jag måste lära mig att läsa henne och också våga ha lite tryck i linan. Jag har varit rädd för att störa henne och inte vågat hålla emot, men istället rusar hon bara på och missar saker. Känner mig jättepeppad för nästa helg. Dags också att ha täcke i bilen, den var iskall när vi skulle åka hem igen.

3 kommentarer:

King sa...

Dom växer så långsamt och så en dag har det äntligen hänt!
Kul att spåra!
Vi syns kanske på My Dog?

Hot Hippi sa...

Så fin hon är här. Låter spännande med spårning, kanske man skulle prova på!

Y sa...

Superfina Luma - oavsett vad hon väger! =)