torsdag 7 januari 2010

Stolt matte


Freja visar upp sig för domaren, Tindra på bordet och Elsa på tur bakom.

My dog.. duktiga Luma. Jag hade lite tänkt att miljön kanske skulle bli för tuff och att vi inte skulle klara av det utan få åka hem igen. Men Luma var cool. Först så skällde vi oss in genom veterinärbesiktningen, och efter vi talat om för alla att vi var på väg, ja, då tystnade vi. Lite uppdragen läpp härodär mot hanhundar som tyckte att hon luktade mums, men det får man räkna med.
Utställningen, ja - vi var inte snyggast och vi nosade oss genom hela ringen och domaren var lite otäck på bordet, men vi fick rött band och jag är så himla nöjd med det. Fina Luma. Mest glad är jag över att hon inte bröt ihop i miljön, skrammel, skällande, musikdunkadunka och eko. Efter utställningen gick vi runt och kikade, köpte lite goda torkade leversaker, hjortpinnar och vomburgare. Snälla Freja gav bort sin urvuxna fleecetröja till Luma, det blev vi väldigt glada för.

Birgitta och King spanar

En otäck sak var att vi fastnade i hissen på väg mot ovanvåningen. 4 vuxna, 3 hundar + massa burar och packning i en trång hiss. Huva, vi satt fast ungefär en kvart och det var nära att jag bjöd in paniken. Kände mig lite skakig efteråt.

Imorgon laddar vi om, då sitter vi i rasmontern halva dagen!

3 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Nämen hipp hipp och hurra för ert röda band! Som du säger, i den miljön med allt vad stress och bulleribång heter. Grattis!
Fy för fasen att fastna i hissen. HJÄÄÄÄLP hade jag nog vrålat. Ni är coola du och vackra tösen.

Y sa...

Grattis till resultaten, men Luma är ju både söt och fin, så det var väl inte oväntat. =) Så kanske ännu mer "grattis" till att hon fixade mijön så bra! =)

Hoppas ni får det trevligt i montern imorgon!

Ulrika sa...

Men åh grattis till ett förstaklasspris och att hon klarade utställningen så bra! :) Själv var jag 120 mil bort på 100-årskalas, men min vän Susanne ställde min korthårstik Rosa. Så jag var representerad iallafall! :)

Har kontaktat Ulrica via FB och frågat om vi ska träffas. Tycker det skulle va kul att ses igen.