fredag 8 januari 2010

My dog dag 2



Oj vad Lumapuman var trött idag. Hon hade helt klart gärna sluppit rasmontern. Vi delade montern med söta Morris, som är Lumas halvbror. Morris fick sköta svansviftningarna, Luma parkerade sig på fårskinnet och somnade. Inte så trevlig var hon mot stackars Morris heller som tyckte att hon luktade gott, en och annan rejäl känga delades ut. Morris husse var snäll och köpte ett grisöra till Luma, då blev hon glad och go en stund!
Roligt var att så många människor kom och ställde intresserade frågor. Flera som nu hade större hund och tänkte byta ner sig i storlek vid nästa valpköp, men ändå kunna vara fortsatt aktiva med sin hundträning.
Morris var en riktig tjejmagnet och alla stannade och sa ÅÅÅÅHHH...när de såg honom.

Annars så undrar jag om ni brukar använda någon slags tass-salva till era hundar nu när det är kallt? Luma får isklumpar mellan tårna, krampar och blir trebent. Jag pillar bort och värmer upp foten i handen. Då brukar det funka ett tag tills nästa tass krampar ihop.. -18 är utlovat till inatt. Burr.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Manne får tassvax under tassarna en gång om dagen. Funkar jättebra för honom mot både isklumpar och salt som han annars hatar, han ser ut som en ostbåge när han går på tårna över saltade vägar.

Jenny Beckman sa...

Fasen vad bra, var köper jag taxvax? Stackars Manne, jag kan se honom gå på tårna!

Ewa sa...

Grattis till röda bandet - hon är såå fin lilla Luma!
När det gäller kyla för hundarnas del så tycker jag det går en gräns vid runt minus 15 - fram till dess är de ganska obesvärade, men under blir det besvärligt och de fryser om tassarna. Låter intressant med tassvaxet - bör väl finnas i hundaffärer typ Huveröds?
Ha det så gott!/Ewa

Myran o Matte sa...

Jag som en welsh springer spaniel också får ju ständigt problem med is under tassarna. Myran får det som väl är aldrig, men nu till tassalva. Har provat många men har hittat den absolut obtimala! Silversalva heter den och den är faktiskt suverän. Trampdynan blir mjuk direkt (det riffsiga försvinner med en gång) och absolut ingenting fastnar. Köpte den på nätet och kommer inte ihåg var...men men, på tuben står en adress www.bokeberg.se om du vill prova. Mina egna vinternariga händer är också ett minne blott...