lördag 2 januari 2010

Nyåret

Luma klarade nyåret bättre än jag trodde. Jag vågade inte stanna i stan utan åkte ut till Lerum där smällarna inte är så inpå knuten. Det verkade som det blev lättare för henne. Ett tag var jag rädd för att hon inte skulle våga gå på toa under hela nyåret, men hon lärde sig snabbt att om hon kissade snabbt - så fick hon komma in snabbt igen. Inomhus låg hon mest under min tröja och spanade men vi busade korta stunder och hon kunde äta lite. Så jag är ändå väldigt nöjd med hur det blev. Rädd men inte panikslagen.

Lerums kommun har regler kring smällandet, fyrverkerier får endast användas mellan 17 - 02 , och det märktes stor skillnad mot hur det är i Göteborg.




5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Hittade hit via Myrans hemsida och är såååå nyfiken på vem Rose-Marie är!!! Ett fantastiskt fint hundnamn... om det är en hund.
Snökramar ifrån Rose-Marie Durgé

Myran o Matte sa...

Bäst att säga hej till "min" Rose-Marie först.

Glad för eran skull att nyårsaftonen passerade hyffsat obemärkt. Att inte alla inför en sådan typ av tidsregel för fyrverkerier, då kan man ju planera saker och ting på ett så bra sätt som möjligt.

Jenny Beckman sa...

Hej Rose-Marie! Vad kul att du tittade in!
Jo, Rose-Marie är min pappas hund, det är den lurviga grå-svarta som du ser på bild i inlägget. Hon är resultat av när min kompis pudel Udo tjuvparade sig med en jack russeltik. Hon är en kul typ som är med mig och Luma mycket!

Anonym sa...

ha ha ha Vilket perfekt hundnamn!!!!
Hälsningar ifrån Rosa & Qurt

Koola Viola sa...

Skönt att kunna lämna smällarna i stan. Själv bor jag på landet, här är lugnt och skönt och hunden (och hästarna) klarade nyårsafton alldeles toppen.

Trevlig blogg :o)