fredag 15 juli 2011

En liten roadtrip till Dalsland. Jag och Luma. Loppisrunda tillsammans med en vän och ett spännande besök i ett ödehus. Dalsland är fullt av motsatser, vackra perfekt välskötta hus står intill hus som håller på att rasa ihop. Märkligt.
I köket hade nog räven grävt ett hål och taket hade rasat in på ett annat ställe. Separatorn stod kvar på köksbänken och gardinerna var söndervittrade. Tyvärr hade jag korkat nog inte tagit med storkameran. När vi gick hem började det åska och regna, Luma blev livrädd. Så nu vet jag att hon är rädd för alla typer av dunder, det är trist. Vi har aldrig varit ute i åskan tidigare så jag visste inte. Hemma är hon ju så cool.








































2 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Så sorgligt när det bara får förfalla. Man undrar så klart vem som äger det och varför det bara överges.
Stackars lilla Luma, bom-pang är inte roligt och ruskigt jobbigt att bli "bra" från. Nikki instämmer som har blivit berörd på gamledar av ingen anledning alls egentligen

Jenny Beckman sa...

Precis så var det med Luma också, från att vara totalt oberörd för skott så blev hon från ingenstans livrädd. Jag kan inte komma på något som gjort henne så rädd. Jättetråkigt!