lördag 28 november 2009

Om igen!

Vi försökte träna lite innan föreläsningen igår. Försökte var ordet för det var väldigt svårt av någon anledning. En tjej tränade agility med en supersnabb hund en bit ifrån och Luma ville bara dit och vara med. Hon hängde i kopplet och gjorde lekskall, noll kontakt med mig. Jag var måttligt road och säkert påverkad av sprutan blev jag skitirriterad. Det brukar jag inte bli, så sen satt jag halva föreläsningen och var arg på mig själv för att jag reagerat så surt.
Föreläsningen var förresten bra, viltspår är ju kul och jag skall försöka komma igång med det igen.


Idag åkte vi på nytt upp till GMBK. Nu var den lilla råttan som ett tänt ljus! Så duktig och följsam, och matte blev naturligtvis på ett strålande humör..Hon gjorde ett jättefint fritt följ som var längre än vi gjort tidigare och hon var så på! Vi fick också lite hjälp av Udos matte Cecilia med början till slalominlärningen. Imorgon skall jag åka till Jula och se om jag kan köpa lite pinnar för hemmabruk.


Cartman är en duktig kille, han skall bli agilitystjärna som sin far. Han är också Rose-Maries bror.

Nu skall jag ta tag i det där sandtaget som tydligen är min säng... Eller så kan jag skylla på biverkningar efter sprutan och skita i det. Men efter ett par Alvedon känns det nästan bra nu...

3 kommentarer:

Hot Hippi sa...

Regntäcken fanns på Rusta Kållered för 99.- STL. 25,35,45.//c

Myran o Matte sa...

Visst är väl hundlivet himla omväxlande - ena dagen tjolahopp och nästa dag jäkla skithund - för det kan väl aldrig vara vi som åstadkommer det????? Nä, självklart inte...hm, hm

King sa...

Det var en tand-domare! Det är inte så vanligt med sådana...

Luma kanske är en em hund? Tränar bäst efter lunch!