lördag 21 november 2009

Luma in da hood


Tillbaks i stan. Jag är så trött att det känns som jag har träningsvärk överallt. Denna veckan har jag varit gästlärare i maskinstickning på en förberedande konstutbildning som heter Form och Design. Otroligt duktiga studenter, roligt och inspirerande.
Luma har varit på landet och ätit på kapp med Rose-Marie, hon var allt lite stadigare om midjan när jag hämtade henne. Och lilla Rose-Marie var nästan lite rund...


Vi gillar landet och vi gillar stan. Vi har det bra som kan ta del av båda. Området där vi bor liknar mest Bullerbyn och jag märker på Luma att hon tycker om att komma hem. Vi måste gå ut och pinka in kvarteret så fort vi kommer tillbaka från landet.

Julen snart här...

Hon linkade lite igår efter hon vilat, antagligen har hon sträckt sig när hon busat med R-M. Lumas specialgrej när hon leker med andra hundar är ju hennes tvära, snabba vändningar och det kan nog bli fel ibland. Vi tog en koppelpromenad istället för "lös i skogen" på morgonen. Stan är fin på helgmorgnarna innan allt har kommit igång.





Nästan hemma träffade vi Åssborn och Stig, de har köpt ett nytt hus utanför stan och är där och röjer på helgerna. Åssborn har nyligen parat så förhoppningsvis blir han pappa om ett tag. Det blir Norrlandsvalpar så vi får nog bara se dem på bild tyvärr...

1 kommentar:

klokhet och dårskap sa...

Vilket litet charmtroll till hund. Supersöt!