söndag 17 juni 2012

Puman och jag är på Koster, vi har varit här i nästan en vecka. Jag har både Steneby-jobbat och snickrat på det lilla huset vi bygger. Luma har jobbat på sitt sätt, grävt lite och legat ute och snarkat på min tröja. Världens mest nöjda hund bara hon får vara med.






































Huset går framåt, pyttelite i taget och jag lär mig grymt mycket hela tiden. Det är ett litet hus ca 30 m2, men momenten är ju samma som på ett stort fast mer greppbart för  mig som är ovan. Idag kökssurfar jag. Jag är inte bra på att tänka ut hur det skall vara från början, på den tomma ytan, mycket bättre på att se det som kan förändras i en befintlig inredning. Helst skulle jag vilja ha ett fint 60-talskök med snäpplås på luckorna. Det är helt galet hur man kan gå igång på något så litet, men färg och form är ju lite mer min avdelning än snickeri egentligen. Roligt är det iallafall nästan hela tiden och jag har fått en och annan muskel på köpet.
Imorgon blir det Dalsland igen, hetsplanering innan semestern.

1 kommentar:

Anna sa...

Hur har ni det? Ni var saknade på promenaden i söndags, må bäst/Kram