lördag 27 augusti 2011

Så har nästan hela den här sommaren gått också. På måndag börjar studenterna och det skall bli roligt att komma igång och möta gamla och nya Stenebyare. Jag bor kvar ett tag till på Koster, jag kan lika gärna pendla härifrån till Dalsland, som från Göteborg. Det är en grymt fin tid nu och dessutom har vi lite projekt kvar här att göra innan vintern. Vi har ett litet(29m2) husbygge på gång och jag hjälper till så mycket jag kan med det. Har lärt mig otroligt mycket och fått en och annan muskel på köpet tror jag.

Det har inte blivit lika många badturer som vanligt men det blir kompenserat nu av att jag fortfarande är kvar, båten är i sjön och jag har skärgården nästan för mig själv.





























Hundarna har inte fått lika mycket uppmärksamhet som de brukar, men jag tror ändå att de haft det ganska gött. De har iallafall ständigt fått vara med på allt. Luma brukar gå i buskarna och gräva efter sork när vi snickrar och Rose-Marie skrotar runt Luma och funderar på vad hon letar efter, och vid fikapauserna kan man kanske sno åt sig en liten ostbit...



4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Låter som en perfekt sommar för en dansksvensk.
Må gott på er
Eva.

Bosse sa...

lite Amisch över den första bilden på nåt sätt, lite mer skägg på snickaren bara, ja, 100 snickare till också kanske. Men då vore bilden defenetivt Amisch.

Bosse sa...

Lustig hatt, dom måste ju ha lustiga hattar, det glömde jag visst.

Myran o Matte sa...

Gud så skönt att det finns fler än jag som håller på med projekt! Och jag förstår att ni har det drömmen däruppe nu utan "fiskmåsarna"