fredag 18 mars 2011

Luma har fått någon slags allergisk reaktion, som nässelutslag typ. Bulor som kommer under huden i ansiktet, verkar inte klia speciellt mycket, kommer snabbt och verkar försvinna snabbt igen. Konstigt. Hon har haft en liknande reaktion en gång tidigare när hon var yttepytteliten, då svullnade hon rejält i ansiktet och den gången är jag ganska säker på att det var den där näven med levergodisar som en person gav henne. Hon hade aldrig ätit ngt sådant tidigare och när jag ringde veterinären så sa de att det var mycket skit i levergodis att det var väldigt många hundar som reagerade på dem.
Den här gången kan jag inte komma på något ovanligt alls som hon skulle kunna fått i sig. Häromkvällen blev hon snabbt ordentligt svullen i ansiktet och runt ögonen, det gick ner under natten. Idag blossade det upp igen, inte lika kraftigt men väl några ordentliga kulor under huden. Nu 2 timmar senare syns det nästan inte alls...
Någon därute som varit med om något liknande?
Hon är pigg och glad i övrigt..

4 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Mysko - jag har aldrig hört eller sett något sånt. Är det bara på huvudet det blir "bulor" eller blir det på hela kroppen?

Jenny Beckman sa...

Det är egentligen bara på huvudet, har känt an någon kula på halsen också. När jag googlar lite verkar det vara nässelutslag. Konstigt och lite otäckt när det blossar
upp så snabbt och sen bara försvinner...
Men hon ska snart löpa och det låter kanske lite konstigt, men hon är lite överkänslig då, alla problem som hon någonsin haft kommer i samband med löp...

Myran o Matte sa...

Mycket märkligt det hela. Men som du säger det kan ju ha något med det kommande löpet att göra.
Tänkte just en annan tanke, hon har inte varit i några konstiga buskar och snår på promenaden? Kanske fått någon reaktion från det?

Jenny Beckman sa...

Jo det är ju absolut möjligt. Här har vi ju fröken världsbäst på rulla sig i allt snusk i världen...
Pratade med veterinär, de tyckte att jag skulle avvakta eftersom hon var så pigg..det gör jag gärna eftersom hon är så gräsligt rätt för veterinären..
Just nu är bulorna helt borta. Konstigt.