måndag 10 januari 2011

My Dog, vilken pärs! Men kul så klart. Vi satt i rasmontern på fredagen tillsammans med Emelie och Elsa.  Luma tyckte att det var sådär kul, några punktinsatser av lek med Elsa, annars låg hon mest hoprullad på min jacka och låtsades inte om alla som ville klappa. Elsa däremot var värsta charmtrollet och pussade på alla som kom inom skotthåll. Tur att vi hade bästa sällskapet där! De flesta var genuint intresserade av rasen, andra ville prata om sina egna hundar och några som undrade vilken hund man skulle köpa om man ville ha en "slapparhund"? Ja, inte en gårdis iallafall(IKEA kanske har ngt), även om Luma såg allt annat än racer ut just då.

Jag tittade på utställningarna både på lördag och söndag, men söndagen blev lite snopen då allt var flera timmar försenat. Jag hann se King vinna sin klass och sen fick jag springa hem till Luma som var ensam hemma..Är väldigt nyfiken på hur det gick för Freja som jag aldrig hann se. Så mycket shopping blev det inte, jo, ett ganska dyrt rosa halsband från Hurtta och ett gäng tjursnoppar+lite annat tugg. Annars var det  jätteroligt att träffa alla hundkompisar som man inte ser så ofta i Göteborg!




























På söndagkvällen åkte jag ut för att träffa Marthina, familjens nya kamrat. Hon är 21 år och skall vara lite pensionärssällskap åt Rackarn som är 22 år. Ålderdomshem för hästar... Största boxen har hon eftersom Rackarn vill stå där han alltid har stått. Söt som en prinsessa och lite egen verkar hon vara, precis som det skall vara.







































Marthina, shetlandsponny överst, Rackarn, arab-fullblod-islandshäst underst...

2 kommentarer:

Charlotte, Russin & Myran sa...

Phu, My Dog var verkligen en pärs i år. Sjukt mycket folk, och jag snackade mig nästan hes i rasmontern. Russin la sig under bordet och sov, tur att Myran var mer sällskapsjuk :)
Verkar som att Russin och Luma är lika varandra utvecklingsmässigt.Skyndar lååångsamt. Ska ställa henne till våren nästa gång, hoppas kanske kunna klämma till på en 1:a iaf, det hade varit skoj!
Hoppas vi ses under våren!

King sa...

Pärs och pärs, bitvis men det var skoj! Vi har haft kul!
Kul att träffas och prata lite. Hoppas på att få träffa Luma nästa gång! Kanske i Borås till sommaren?
Tack för en trevlig helg!