onsdag 22 februari 2012

Idag är vi i ateljén, det var ganska länge sedan nu. Vi (jag) har haft en slags ja-sägar höst/vinter. Jag har sagt ja till kanske lite för många jobb, det har varit mest roligt men jag har inte haft så mycket tid till övers. Just nu jobbar jag "bara" på Steneby, Högskolan för scen och musik och på Stadsteatern. Luma är inne i efterlöpetperioden, så hon är ganska trött. Pliktbajsar efter några hundra meter och tycker sen att promenaden är klar...
Här var det fantastiskt vårväder igår med sol och snödroppar, idag är regn och en snabb blöt promenad runt Röda sten i hamnen. Nu ligger hon på sin vetekudde i ateljéfönstret och kikar ut. Vetekudden förresten, den där som man värmer i micron, en sån borde alla DSG ägare ha. Luma älskar den. Efteråt luktar hon lite gröt i pälsen, det är gulligt!






























Inkallningsövning mellan keramikernas arbetsytor..






































Fot..här kan man ju få ångest för mindre. Det stora vita partiet är min rumpa/höft! Den ser gigantisk ut och Luma är yttepytteliten!































































1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Härligt med bilder på trött hund.
Ska prova vetekudde på Tass och Smilla.
I dag vägrade dom att gå ut, dom gillar verkligen inte regnet och rusket.
Må gott på er
Eva.