söndag 12 juni 2011

Jag har varit i Skåne under några dagar, har nästan aldrig varit i Skåne innan. Jo i Tollarp på Gårdshundsspecialen så klart. Nu var jag i Sjöbo för att hänga en utställning och jag bodde i den lilla byn Blentarp som ligger strax utanför Sjöbo.












































I den delen av Skåne som jag besökte är det verkligen platt om man jämför med Bohuslän. Faschinerande platt. Vägarna är också spikraka, skåningarna kör skitfort och överallt är det "varningförhjort"skyltar. Jag blev tagen av både landskapet och bebyggelsen. Så annorlunda mot min vanliga utsiktsnorm. Vackert.














Sen var det enormt mycket flugor också, undrar om det berodde på boskapen som gick överallt..t o m kassörskan på ICA i Sjöbo hade 2 flugor i sitt hårburr utan att reagera. Så onekligen vänjer man sig. Jag trodde jag skulle få se några DSG men inte en enda spatserade förbi. Nu ångrar jag lite att jag inte tog mig ner mot Ystad och Simrishamn och tittade lite på havet ur den vinkeln, när jag ändå var där. Men det var lite för tight om tid och jag ville snabbt hem till Lumapuman igen. Hon var på kollo i Lerum som vanligt...

4 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Ohhhh jag älskar Skåne, med eller utan flugor.

Jenny Beckman sa...

Ja, det var verkligen så vackert!!

Eva i Halmstad sa...

Du kunde ju lämnat Luma här, tror att Tass skulle gillat de.

Eva

King sa...

Platt i Skåne, Klippigt på Västkusten och blött i Stockholm....fascinerande att landskapet förändras så men också att det är så vackert i all olikhet!

Tryggt att ha hunden hemma! Mamma & Pappa pensionat är bäst!