onsdag 20 april 2011

Igår gick jag och en kollega en långpromenad efter jobbet (på Steneby). Vi hamnade mitt i ett stråk av cerisa blåsippor. Fantastiskt vackert.
Helgen som gick var otroligt bra. Jag fick landa i lägenheten, gå långpromenader och träna lite med Lumapuman. Höglöper gör hon, men kastrerade Felix kunde inte bry sig mindre. Felix matte går instruktörsutbildning på Canis och det spiller så fint över på oss när vi får vara med och göra övningar. Luma är med på allt även om hon inte kopplar lika snabbt som Felix. Den här gången var det det där med externbelöningar. Jag har använt mig lite av det, på det sättet att jag lagt ut en rolig leksak som hon fått springa till efter genomfört moment och varsågod från mig. Men problemet när man är själv kan ju vara att hunden försöker "fuska" och det kan bli en och annan självbelöning..Det är ju så mycket lättare med en medhjälpare som enkelt kan lyfta bort det kuliga om hunden försöker fuska och smita iväg innan varsågod...                                                    

3 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Ja, ibland är en medarbetare guld värd! Fantastiska cerisesippor! Glad påsk!

Anonym sa...

Tänkte på en sak, det där med att jag lekte med Lumisen efter ett "varsågod" det spelar nog ingen roll, huvudsaken är ju kontakten med dig först. Belöningen kan ju vara vad som helst egentligen, bara Luma älskar det såklart ;-) Nästa gång kan vi prova utan skål och att jag bara håller leksaken i handen.
Glad Påsk tll Er,
Kram

Eva i Halmstad sa...

GLAD PÅSK på er
Eva o Tass