måndag 29 mars 2010

kött och kroki



Luma är lämnad i Lerum och jag smet iväg på kroki tillsammans med Åsa från ateljén. Öppen kroki på Allégårdens pensionärsförening, jätteroligt. Fikapaus med dammsugare blev det också. Rikigt ringrostiga och försökte att INTE prata om 5 år på konsthögskola, som verkligen inte syntes idag.


Igår åt jag en köttbulle. Med senap. Det kändes lite tokigt efter att ha varit vegetarian i över 10 år. Blev plötsligt så sugen när jag öppnade Lumas köttbullepaket. Inte jättegott kan jag påstå, men med senap blev det ändå ok. Är inte speciellt sugen på en till...

5 kommentarer:

cecilia sa...

Meh!!!...varför åt du en sån äcklig köttgrej om du skulle äta kött? Jag skulle aldrig äta en sån - de luktar ju fis!

Jenny Beckman sa...

haha, jag vet inte Cecilia, jag blev bara så sugen på att pröva helt plötsligt...
Kändes som jag svalt en sten efteråt. Inget att rekommendera.

Unknown sa...

tuggade du inte den innan du svalde?

Myran o Matte sa...

Ha, ha va rolig du är! Äta en sådan äcklig "bulle" efter så många år...och med senap????

Jenny Beckman sa...

haha ja vad äter man till en köttbulle egentligen? Jag skall prova något annat nästa gång. Kanske en prinskorv.